Welcome to Australia - Tropical Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anke Klumpers - WaarBenJij.nu Welcome to Australia - Tropical Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anke Klumpers - WaarBenJij.nu

Welcome to Australia - Tropical Cairns!

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

06 December 2013 | Australië, Cairns

Lieve volgers van onze blog,

Allereerst willen wij jullie graag onze excuses aanbieden dat wij hier heerlijk genieten van 30 graden en volop zon en jullie "enigszins" last hebben van een winterse storm.. ;-) Bij deze. En dan nu het eerste verslag van onze lange reis naar het verre Australië en onze eerste belevingen in het tropische Cairns!

Dag 1&2 - di 3 & woe 4 december:
Na een nog behoorlijke stressvolle laatste pakdag waren we er dinsdag dan toch echt helemaal klaar voor (voor zover je dat kunt zijn dan). Een volle backpack, eigenlijk te vol zo zijn we nu al achter, en een kleine rugzak; op naar Schiphol! Keurig optijd vertrokken en dan ook ruim optijd aanwezig op Schiphol.. Is van alle vluchten op de borden alleen die van ons vertraagd! Gelukkig maar een uurtje, waardoor onze overstap in Dubai vooralsnog geen gevaar zou lopen. Ook bij het inchecken verliep alles niet vlekkeloos; mevrouw achter de incheckbalie: "Oh, de ticketdetails zijn niet bekend". Wij: "Wat?!" Gelukkig kon ze deze voor ons invullen en bleek er niets aan de hand te zijn. Heel fijn, die last minute stress, haha. Met papa en mama nog een heerlijke Starbucks koffie gedronken en wat rondgedwaald totdat het toch echt tijd was om afscheid te nemen. Eenmaal door de douane konden we direct door naar de gate waar de Airbus A380 voor ons klaarstond, dat moet ik van Jelle ongetwijfeld vermelden; wat een bak! En wat een heerlijk vliegtuig! De eerste vlucht naar Dubai van 6uur zat er, met 3 stoelen voor ons 2-en, The Walking Dead voor Jelle, filmpje voor mij en ons eerste vakantiebiertje dan ook snel op! Na Dubai vlogen we door naar Kuala Lumpur voor een stopover; we dachten dat we mochten blijven zitten, maar moesten er toch even uit voor de schoonmaak. Al was dat niet vervelend; even de benen strekken en tandenpoetsen met onze superhandige tandenborstel-met-tandpasta-erin pakketjes van de tandarts. Na een halfuurtje konden we het vliegtuig weer in en vlogen we door naar Melbourne, dit keer hadden we zelfs 4 stoelen met ons 2-en. Ohja, inmiddels waren we ons tijdsbesef totaaaaal kwijt.. Op Melbourne restte ons nog ruim 3uur wachten totdat onze laatste vlucht naar Cairns zou vertrekken. Dat was nog best even pittig, maar uiteindelijk waren we er dan: Cairns, Australië! Al met al is de lange reis ons alles meegevallen. De stinkende en/of te grote mensen voor een vliegtuigstoel zaten niet bij ons in de buurt en alle baby's hebben zich meer dan voorbeeldig gedragen. ;-)

Dag 3: donderdag 5 december
Onze vlucht vanuit Cairns landde op donderdag 5 december 08.20u Australische tijd. Daar waren we dan; na 36 uur vliegen en amper 6uur (Anke) / 3uur (Jelle slaap): Australië! Bizar.. de komende 5 maanden gaan we niet naar huis! Gelukkig was er op het vliegtuig een aardige 'volunteer' die voor ons het hostel belde zodat ze ons met een busje op kwamen halen. Calypso Inn Backpackers hadden we in NL al geboekt en na de eerste nacht kunnen we wel zeggen; dit hostel bevalt meer dan prima! Hoewel wij op dat moment zin hadden in avondeten was het pas tijd voor ontbijt (lijkt wel een jetlag), dus maar een paar geroosterde bammetjes gegeten. Daarna wilden we niet slapen, maar we konden niet anders.. Dus toch maar even 2 uurtjes plat. Rond 15.00u gingen we op pad om "even" Cairns te verkennen, uiteindelijk waren we pas om 21.00u terug. Mede omdat we na 36 uur vliegen en amper 6 uur slaap het richtingsgevoel van een garnaal hadden en eerst helemaal de verkeerde kant opliepen. Eenmaal de weg gevonden ontdekten we al snel de "Lagoon" een supermooi openbaar zwembad, een hele nette supermarkt, kochten we een mooie strohoed tegen de ultrafelle zon en aten we een heerlijke hamburger met ons welverdiende welkomstbiertje (dat vonden we zelf tenminste). Ondanks dat we ons nog zo hadden voorgenomen om de eerste dagen rustig aan te doen, is dat al mislukt. Niets doen is niet zo aan ons besteed.. ;-) Zo nieuwsgierig naar alles wat het tropische Cairns te bieden heeft, hebben we al meteen onze eerste tour voor vrijdag geboekt: "The Waterfalls". Uiteindelijk gingen om 22.00u de oogjes dicht.

Dag 4: vrijdag 6 december
Vakantie.. Dan hoor je normaal gesproken uit te slapen, maar dat was er door ons eigen toedoen niet bij. De wekker ging om 06.30u! (Aaah). We werden door "Active Tablelands" als eerste opgehaald bij ons hostel, waarna we nog 15 anderen oppikten onderweg. En wat was het een gave eerste dag! We belandden van de ene in de andere tropische verbazing in de andere! De eerste was de Josephine Falls; een waar tropisch oord voor een verfrissende ochtenduik en roetsjen van de rotsen af. Het water was zo schoon dat je er heerlijk zacht haar van krijgt (ja, echt!) Ook Millaa Millaa was geweldig; ooit al eens achter een waterval gestaan? Wij nu wel! De hele dag reden we rond in de Tablelands region waar praktisch alle grond rood is doordat het vroeger vulkaangebied was (nu zijn er geen actieve vulkanen meer). Ook bezochten we Babinda, de natste stad van Australië; hier valt tussen december en april 7 meter regen! Ook The Crater en Dinner Falls waren prachtig en het spookverhaal rondom Devils Pool is te lang om te typen, die houden jullie nog tegoed. ;-) We sloten de dag af met een derde en laatste duik in Lake Eacham; dat betekende zwemmen in een vulkaankrater. Uniek en heerlijk helder water. Ook zagen we turtles en een grote pelikaan, helaas geen Cassowary (een prehistorische vogel die wel 2 meter groot kan worden) en ook geen Platypus (een vogelbekdier die mensen kan doden..). Wie weet komt dat nog. Aan het links rijden moeten we nog wel even wennen, maar dat zal snel genoeg gaan. Zoals je leest een mooie eerste dag! Zie de foto's voor een impressie. :-)

Nu zitten we in ons hostel dit reisverslag(je) te typen, ja mam ik probeer het echt enigzins kort en leesbaar te houden. Morgenochtend checken we uit en gaan we op pad voor een tweedaagse tour naar Cape Tribulation; naar zeggen is dit nog tropischer aangezien het midden in het tropisch regenwoud ligt. We zijn heel benieuwd!

Tot zover ons eerste reisverslag!

En we gaan nog niet naar huis.. Nog lange niet, nog lange niet.. ;-)

Doei! X

• 06 December 2013 - 13:28

Moeke:

Hoi Anke, mooi verslag en dat jullie niet stil kunnen zitten dat wist ik natuurlijk allang. Veel plezier en geniet van het mooie weer. Het hagelt/natte sneeuwt hier, bah.

• 06 December 2013 - 14:20

Aniek:

Weet je wat zo leuk aan dit reisverslag is? Normaal lees je dat, denk je 'Lucky bastards' en dat is het dan.. Maar nu denk ik bij alles: Jee over 2 maanden zie ik dat ook! :D Hoorde al van een Engels meisje dat de watervallen daar echt tof waren, dat belooft wat! Veel plezier nog! X vanuit Melbourne

• 06 December 2013 - 15:58

John:

Veel plezier!

• 06 December 2013 - 16:15

Sabine:

Hoi allebei!

Super leuk om te lezen, haha heel verhaal al. Knap, en leuk voor ons allen natuurlijk, dat je tussen alle impressies door, tijd maakt om de verslagen te typen!
    Genieten geblazen samen, dat lees ik al! Super!
    Genietse nog, liefs Sabine en Roel

• 06 December 2013 - 17:47

Bertha Rinsma (mattie In Zuid Afrika):

Hi Anke,
    Wist niet dat je wegging,maar je gaat zeker een supergave ervaring tegemoet!! Grappig om te lezen dat jullie bij aankomst gelijk voluit gaan (herkenbaar!).
    Geniet maar lekker van alle indrukken en ervaringen!!
    Liefs Bertha

• 06 December 2013 - 22:21

Silvia Manrho:

Hoi Anke en Jelle,
    Ik lees het al jullie hebben het super naar jullie zin had niet anders verwacht.
    Hoop dat de rest van jullie vakantie net zo gaaf word.
    Maar ik verwacht niet anders.
    Have fun.
    Liefs sil.

• 07 December 2013 - 13:36

Evalien:

Dat klinkt al veelbelovend! Benieuwd naar al jullie avontuurlijke verhalen. Veel plezier en geniet er lekker van!!
    Gr Evalien (en Arjan & Mila)

• 08 December 2013 - 17:42

Betsie Grob:

Hallo anke en Jelle,
    Benijd jullie om dat heerlijke weer.Dat is ook het enige wat ik van Ghana mis. Daar is ongeveer hetzelfde klimaat wat jullie nu hebben. Nog veel plezier voor de komende tijd. Groetjes