Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Anke Klumpers - WaarBenJij.nu Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Anke Klumpers - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

10 December 2013 | Australië, Daintree

Lieve lezers,

Een week geleden stonden we nu (bijna) op Schiphol.. Het lijkt al een eeuwigheid geleden. :-) Het afgelopen weekend zijn we naar Cape Tribulation in het gebied Daintree Forest geweest, het meest tropische gebied van Australie dat zo'n 3 uur rijden boven Cairns ligt.

Dag 5: zaterdag 7 december
Ook zaterdag was het weer vroegdag voor onze 2-daagse tour naar Cape Tribulation. Om 07:30u werden we opgehaald door Jungle Tours. De eerste stop onderweg was in Port Douglas waar we naar de Wildlife Habitat gingen. De Cassowary (jeweetwel, die prehistorische vogel die wel 2 meter groot kan worden die we in ons vorige verslag nog niet gezien hadden), die hebben we daar wel gezien! Weliswaar dus niet in het wild, maartoch; wat een beest! Ook waren er veel andere mooie tropische vogels maar het hoogtepunt was toch wel de Koala knuffelen! Waarschijnlijk hebben jullie de foto allemaal wel gezien op Facebook; wat een schatje! Wel een beetje jammer dat ie op m'n hand gepoept heeft, bleegh. Overigens stinken die Koala's toch al behoorlijk omdat ze niets anders eten dan eucaplyptus bladeren. Ook hebben we hier onze eerste kangoeroes gezien! Veel te grappig hoe die dieren "huppen". Absoluut niet mensenschuw konden we de kangoeroes aaien wat natuurlijk weer leuke foto's opleverde. We vervolgden onze reis in de bus tot we aankwamen bij de Daintree River. Hier stapten we op de boot om krokodillen te spotten! Het klonk heel spannend, maar dat was het eigenlijk niet zo.. We hebben twee mini krokodillen gezien (VERY SPECIAL) volgens onze schipper, maar tegelijkertijd gingen we best hard met die boot en ging hij "toevallig" wat langzamer als er "toevallig" een krokodil lag. Jaja.. Maar desalniettemin is op een boot met een flink zonnetje door het tropisch regenwoud varen geen straf hoor. ;-). Inmiddels was onze bus via het pondje ook aan de overkant van de rivier gekomen en konden we onze rit naar Cape Tribulation vervolgen. Tijdens onze tussenstop voor de lunch spotte ik (helaas) een dikke vette zwarte spin (bleeggh!). Gelukkig is het het hele weekend ook bij die ene spin gebleven. Uiteindelijk waren we rond 14.00u op onze eindbestemming Cape Tribulation waar we onder begeleiding van een gids een wandeling door het tropische regenwoud gingen maken. Gelukkig viel het qua insecten en spinnen alles mee.. De spinnen zijn nog niet op z'n grootst, dat is pas echt in het regenseizoen (februari/maart). Van bamboe (of iets wat er op lijkt), tot lianen; kortom we voelden ons wel een beetje Tarzan & Jane. Ohnee, Jelle voelde zich meer als Bear Grylls (ultimate survival, Discovery). Na deze avontuurlijke tocht hadden we nog een halfuurtje om te chillen op het strand, waarna we naar ons hostel werden gebracht; Ferntree Resort. Een prachtige locatie midden in het tropisch regenwoud! We sliepen in een slaapzaal met 1 ander meisje. De lokale supermarkt had niet echt iets eetbaars te bieden (tenzij je er 20 dollar voor over hebt), maar goed.. Wij zouden onszelf niet zijn als we dan toch maar voor een avondje uit eten zouden gaan. ;-) Dus gingen we richting het lokale pizza restaurant, iets verder lopen dan gedacht, waar we genoten van een overheerlijke pizza met een nog overheerlijker biertje! Goed voorbereid als we zijn hadden we een zaklamp mee, want op de terugweg gingen we door het donker.. Echt donker!! In het hele gebied is namelijk in principe geen stroomvoorziening (op de paar hostels en supermarkt na dan). En geloof ons, als je in het donker door het tropisch regenwoud loopt, dan hoor je alles en omdat je niet weet wat je hoort is dat best scary. Maar wees allen gerust, veilig en wel lagen we moe maar voldaan optijd in bed.

Dag 6: zondag 8 december
Eindelijk uitslapen, yes! Compleet uitgeslapen begonnen we de dag rond half 10 met een wandeling naar een uitkijkpunt nabij het strand; super mooi natuurlijk... Vervolgens vonden we dat het wel wat avontuurlijker kon en hebben we een paar rotsen beklommen vanaf waar het uitzicht zo mogelijk nog mooier was! Genieten! Daarna zijn we naar het "Mason's Open Water Hole" gelopen.. En wat is dat dan, horen we jullie denken. Nou, dat is eigenlijk gewoon zwemmen in een riviertje tussen de vissen. Maar dan wel op een nog mooiere plek dat je je waarschijnlijk kunt bedenken waar je niets anders hoort dan de natuur. (Oke, en een paar Duiters die met een liaan bommetje doen in het water). Jelle vermaakte zich uiterst goed met het verkruimelen van chips terwijl hij in het water stond waardoor de vissen in z'n zwembroek zaten. Omdat het zo'n prachtige plek was hebben we er nog zeker een uur gezeten. Leef in het moment, toch mam? Om half5 werden we weer opgehaald voor de terugreis naar Cairns. Onderweg kregen we een behoorlijke plensbui en was de lucht aardig zwart, al stelde het volgens de locals niet zoveel voor. Eenmaal "thuis", ja Cairns voelt een beetje thuis, checkten we weer in in hetzelfde hostel; dit keer met een tweepersoonsbed!

Dag 7: maandag 9 december
Verstandig als we (soms) zijn toch maar even een chill dagje ingepland! ;-) We zijn bezig geweest met het uitstippelen van onze reis richting Sydney voor de komende 18dagen en kunnen jullie vertellen dat er heel wat moois op de planning staat! De rest van de dag hebben we gechilld bij de Lagoon (zwembad) en 's avonds gekookt in het hostel. Zowaar bijna aardappels, groente, vlees gemaakt. Lees: bbq-worstjes, slamix en aardappelsalade!

En nu is het bij ons al dinsdag! We verlaten Cairns en gaan met de greyhound bus (7uur rijden) naar Townsville om vanaf daar de ferry te pakken naar Magnetic Island! De wifi schijnt beperkt te zijn, dus "no worries" als jullie even niets van ons horen!

Tot de volgende!

• 10 December 2013 - 07:07

Jolande:

Wauw! Het is nu al zo leuk!

• 10 December 2013 - 19:59

Marije:

Fantastisch! :-)

• 22 December 2013 - 19:30

Wil En Bertus:

Hallo Anke en Jelle .
    Bedankt voor de brief die je hebt geschreven.
    Wij wensen jullie een prettige Kerst dagen toe en gelukkig en gezond 20014
    Groetjes Bertus en wil.